Küçük İşletmeler İçin Temel SEO Analizi

Küçük işletmeler içinde basit bir denetim gerçekleştirebilir ve herhangi bir ajansa dâhil olmadan önemli ölçüde SEO’nuzu geliştirebilirsiniz. Başlamak için ilk On adımı inceleyelim.

 

 

Bugün ki yazımızda Küçük İşletmeler İçin Arama Motoru Optimizasyonun da aranan temelleri inceleyeceğiz. Yerel ve küçük işletmeler için kazanç yüzde 20 iken sağlam bir SEO temeli ile bu kazanç yüzde 80 civarına çıkartılabilir.

Küçük işletmeler için önemli bir noktada temel bir SEO denetimidir. Bu analiz sizlere, odaklanmanız gereken alanları vurgulayan bir SEO SWOT analizi gibi bir araç sunmaktadır. Ve orada SEO’ya genel bir bakış sağlayan birçok araç varken, Screaming Frog gibi ücretsiz araçları kullanarak temel SEO denetim gerçekleştirmeyi öğrenebilir ve sizler için değerli olan vaktinizi iyi bir SEO denetimine adayarak işinizde daha çok başarıya ulaşabilirsiniz.

Bu yazı özetlenen adımları izleyerek, SEO değerlendirmek, fırsatları belirlemek ve ortaya çıkan sorunları gidermek mümkün olacak.

Ticaret Araçları

Sitenizi denetlemenize yardımcı olacak birkaç araç mevcuttur. Ama bunların çoğu aylık bir ücretle gelir. Bu denetim için işinize yarabilecek daha makul araçlar;

Google Analytics.

Google Arama Konsolu.

Screaming Frog

Not: Screaming Frog, 500 sayfaya kadar ücretsizdir veya her yıl lisanslıdır. Ücretli versiyon bile, hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak uygun fiyatlı bir araçtır, bu yüzden kesinlikle size fayda sağlayacaktır.

 

Sitenizi Tarayın

Buradaki ilk adım sitenizi taramaktır. Bu nedenle Screaming Frog yazılımı başlatın ve sitenizi tarayın. Bu, denetimden geçerken kontrol edeceğimiz bilgileri size sağlayacaktır.

 

 

SEO Denetimi

Küçük bir yerel işletme için temel bir SEO denetimi aşağıdaki alanları göz önünde bulundurmalıdır. Her biri için kafa karıştırıcı ayrıntılara girmeyeceğim, umarım her adım nispeten açıklayıcı olacaktır.

  • >h4> Google Analytics

  • Google Analytics ile üç faktörü kontrol edebiliriz;

    • Google Analytics doğru ve her sayfada yüklenir.
    • Sitedeki önemli eylemler dönüşüm olarak ayarlanır.
    • Analytics, HTTP / HTTPS için doğru şekilde yapılandırılmıştır.

    Bunların hepsi temel kontrollerdir, ancak Google Analytics verilerinin sağlam olduğundan emin olun, böylece iyileştirme alanlarını tamamlamak için neye ihtiyacınız olduğunu daha kolay anlayabilirsiniz.


  • Google Arama Konsolu

  • Google Analytics’te olduğu gibi, sitenin Google Arama Konsolun da kurulduğundan emin olmalıyız, böylece arama konsolunda doğru teşhis verilerini görebiliriz.

    • Arama konsolu doğru iletişim kuralı ve URL ile ayarlanır.
    • Kapsama sekmesi, beklediğiniz dizinlenmiş sayfaların sayısını gösterir.
    • Sitemaps sekmesinde geçerli sitemap listelenen (değilse, gönder) vardır.
    • Mobil kullanılabilirlik sekmesi mobil hataları göstermez.
    • Bağlantılar sekmesinde beklenmedik veya garip bir şey yoktur.

    Arama konsolu verileri Google’dan tanı geribildirimi sağlar, bu nedenle burada vurgulanan tüm sorunlar araştırılmalı ve düzeltilmelidir.


  • Yanıt Kodları

  • Siteniz için Screaming Frog taramanızı açın ve “Yanıt Kodları” sekmesine geçin. Bu, tüm dosyaları ve yanıt kodlarını listeler, ancak daha kullanışlı olanı, ekranın sağ tarafındaki “Genel Bakış” sekmesidir.

     

     


  • URI

  • Sonraki iş, URI sekmemize bakmak ve sitede bulunan sayfaların URI’larını (diğer URL’leri) gözden geçirmektir. Burada “genel bakış” sekmesinde, ASCII olmayan karakterler ve büyük harfli karakterler de dâhil olmak üzere dikkat çekmek istediğimiz öğeleri görebiliriz. Daha kısa açıklamak gerekirse, burada istediğimiz, sitede içeriği doğru şekilde tanımlayan daha düşük hacimli URL’ler kümelerine bakmaktır.

     

     


  • Yapı

  • URI sekmesindeyken, URL’lerimize bakabilir ve URL’lerin iyi düzenlenmiş olduğundan emin olabiliriz. Burada elde etmek istediğimiz şey, ilgili sayfaların birlikte gruplandığı bir dosya dolabı yapısıdır. (Alfabetik sıraya göre sıralamak için “Adres” sütununun üstündeki çubuğa tıklayın, böylece kuruluşu daha iyi görebilmenizi sağlar.)

    SEO ve PPC satan ve her biri için çeşitli hizmetler sunan bir site düşünün. URL’leri aşağıdaki gibi bir şey görebilirsiniz;

    http://www.example.com.

    http://www.example.com/seo.

    http://www.example.com/seo/audit.

    http://www.example.com/seo/retainer.

    http://www.example.com/ppc.

    http://www.example.com/ppc/audit.

    http://www.example.com/ppc/management.

    Burada sitenin yapısı her sayfanın içeriği ile ilgili net bir sinyal sağlar.

     


  • Sayfa Başlıkları

  • Sayfa başlıklarını gözden geçirmek için Screaming Frog’a girip “Sayfa Başlıkları” sekmesine bakmamız gerekecek. Burada, iyi optimize edilmiş olduklarından emin olmak için tüm sayfa başlıklarımızı inceleyebiliriz.

    Buradaki bir ipucu, sayfa başlıklarınızı Screaming Frog’dan dışa aktarın ve daha sonra sadece e-tablo üzerinden çalışın. Daha sonra, CMS’inizde gerekli değişiklikleri manuel olarak yapabilirsiniz.

     


  • Meta Açıklamaları

  • Arama motorları, sitenizi listelerken meta tanımınızdan metni kullanır, bu nedenle kullanıcıları tıklamaya ikna etmek için bazı satış kopyaları eklemek için bir fırsat olarak düşünmelisiniz. Meta açıklama sekmesini inceleyerek, tüm meta açıklamaları dışa aktarabilir ve tıklama oranlarını artırmak için gerektiğinde geliştirebilirsiniz.

     


  • Üstbilgi

  • H1 ve H2 etiketlerinizi Screaming Frog’da da gözden geçirebilir ve bunların hassas bir şekilde optimize edildiğinden emin olabilirsiniz. İdeal olarak, bunlar, her sayfanın konusu ve odağıyla ilgili net bir mesaj göndermek için sayfa adlarınız, sayfa başlığınız ve meta açıklamalarınızla hizalanmalıdır.


  • Site Hızı

  • Ben üç farklı araçlar ile siteyi kontrol edebilirsiniz;

    Google Pagespeed Insights

    Google Mobil Hız Testi

    Pingdom

    Bu araçların hepsinin kullanımı ücretsizdir ve birlikte geliştirmelerin yapılabileceği yerlere genel bir bakış sağlar.


  • Teknik SEO

  • Ayrıca, siteyi etkileyen küçük teknik sorunlar olmadığından emin olmak için aşağıdaki 10 hızlı teknik testi yapmanızı da öneririm:

    • Hata sayfaları 404 durum kodları döndürmelidir.
    • Hata sayfaları yararlı bir 404 hata sayfası göstermelidir.
    • Tüm URL’ler http veya https ile çalışmalıdır, ancak her ikisi de çalışmaz.
    • Tüm URL’ler WWW veya WWW olmadan, ancak her ikisi de çalışmalıdır.
    • İç bağlantılar 4xx hataları döndürmelidir.
    • Sayfa kopyası (Google Arama Konsolu’nda) alınırken ve oluşturulurken gösterilmelidir.
    • Site diğer etki alanları veya alt etki alanları nedeniyle çoğaltılması değil.
    • Site HTTPS kullanımı yapmalısınız.
    • Robot.txt biz taranması ve dizine olmak istediğiniz içeriği engelleme olmamalıdır.
    • XML site haritaları olmalıdır ve sitede geçerli tüm URL’leri doğru olarak yansıtmalıdır.

    Tüm bu testleri bir tarayıcıda veya Screaming Frog’da yapabilirsiniz, böylece özel bir araca ihtiyacınız kalmaz.

     

    SEO birçok hareketli parçaya sahiptir. Yine de, küçük işletmelerin çoğunun, bu temel gereksinimlerin karşılanmasını sağlayarak sonuçlarının iyileştirilmesine yardımcı olacak çok şey yapabileceğine inanıyorum. Küçük bir işletmenin bir denetim gerçekleştirip gerçekleştirmediği, daha ayrıntılı SEO stratejileri veya bağlantı kurmanın yollarını araştırarak, bir ajans olmadan sıralamanızı geliştirmek için yapabileceğiniz çok şey vardır. Burada ortaya konan 10 adımı takip ederek, geliştirebileceğiniz alanları bulacaksınız. Sitenizin büyüdükçe bu denetimi tekrar gözden geçirerek, yerel sonuçlarda rekabet gücünüzü korumanıza yardımcı olacak potansiyel geliştirmeler bulmaya devam edeceksiniz.

    Bunlar da ilginizi çekebilir

Yorum Yap

Yorum yap

Sipariş Ver
Üye Ol / Giriş Yap