SOSYAL MEDYA İZLEMESİ ÖNEMİ

Sosyal medyanın gelişip yaygınlaşması, sektörü için avantajlar ve dezavantajlar barındırıyor. Özellikle geri bildirim konusunda. Müşteriler üzerinden firmalar ile direkt olarak irtibat kurabildiği için, birebir ilişkiler daha etkin ve faydalı oluyor. Fakat bu geri bildirimlere yanıt vermeyen firmalar için sıkıntı teşkil ediyor. Çünkü insanlar sıkıntılarına, fikirlerine ve sözlerine değer veren firmalar ile çalışmak istiyor. Bu bağlamda da sosyal medya izlemesi önem kazanıyor.

E-ticaret firmaları bu sebeplerle uzun zamandır sosyal medya izlemesi yapıyor. Fakat sosyal medya izlemesi yalnızca istatistiki kayıtların tutulmasına yarıyor. İnsanların bundan çok daha fazlasına ihtiyacı var. Bu noktada devreye sosyal medya dinlemesi giriyor.

Sosyal Medya İzlemesi, Sosyal Medya Pazarlama
Sosyal Medya İzlemesi, Sosyal Medya Pazarlama, Sosyal Medya Marketing, Probay Medya

Yalnızca bakma sosyal medya izlemesi ile aksiyon al

Firmaların sosyal medyada kendi isimlerinin geçtiği gönderileri takip ettiğini zaten biliyoruz. Bu, kaç kişinin firmanın ürünlerini kullandığını, bunların kaçının üründen memnun olduğunu, üründe değişiklik istenip istenmediğini kontrol etmek için yapılıyor. Sosyal medya dinlemesinde buna ek olarak, aksiyon almak bulunuyor. Aksiyonun her zaman ürünle ilgili olması da gerekmiyor.

Bunu bir örnekle açıklayabiliriz: A firmasından telefon kılıfı alan birini düşünelim. Aldığı üründen memnun olan bu kişi, Twitter üzerinden A firmasını da etiketleyerek görüşlerini ve beğenisini dile getirsin. Sosyal medya izlemesi, bu gönderiyi kayıtlarına alır. Sosyal medya dinlemesi ise gönderiye cevaben “teşekkürler” yazar.

Etkileşim dünyasında etkileşimden çekinmeyin

Etkileşim alan paylaşımlar için birbiri ile yarışan insanların olduğu sosyal medyada, bu tarz bir etkileşimden kaçınmamak gerekiyor. Bunun ilk sebebi elbette firmanın ne kadar cana yakın olduğunu göstermek. İnsanlarla aradaki bağı kuvvetlendirerek onların sizi tercih etmesi için bir sebep daha oluşturmak. Tek sebep bu değil elbette ama bu, rekabetin had safhada olduğu e-ticaret sektöründe para kazanmak için şansınızı arttıran bir faktör olabilir.

Ayrıca sosyal medya dinlemesi sayesinde hatalara ve yanlışlıklara birinci ağızdan cevap verebilirsiniz. Sosyal medyada aktif olduğunuz için düzenlediğiniz kampanyalara daha fazla katılım sağlayabilirsiniz. Kısacası, firmanızın sosyal medya hesabını profesyonel bir bireysel kullanıcı gibi kullanırsanız, firmanızı bir sosyal medya fenomeni haline getirebilirsiniz. Bu da size kesinlikle fayda sağlar.

Sosyal medya ile ilgili diğer bir içeriğe buradan ulaşabilirsiniz.

Bunlar da ilginizi çekebilir

Related Posts

Sipariş Ver
Üye Ol / Giriş Yap