E-Ticaret SEO

E-Ticaret SEO

E-Ticaret SEO, Elektronik ticaret yani internet üzerinden alışveriş imkanı sunan firmaların web sayfalarına arama motorlarında iyileşmeleri, doğal aramalarda iyi ortamlarda yer almaları ve gelirin artması için yapılan çalışmalara verilen isimdir. Yani SEO çalışmalarının e-ticaret sitelerine uygulanması olayıdır. Bu olay normal sitelere uygulanan arama motoru optimizasyonu çalışmalarına göre daha da uğraştırır. Bunun nedeni ise google’nin yeni çıkarmış olduğu ve devamlı güncellediği algoritmalardır. Bu algoritma da asıl hedeflenen olay web sayfalarının içeriği oldu. İçerik konusunda zayıf olan siteler ağzıyla kuş tutsa google gözünde hiç bir yere gelemeyecek. Zaten bunun alt yapısını son iki yıldır çıkardığı algoritmalarla duyurmaya başladı.

E-Ticaret sitelerine SEO yaparken dikkat etmemiz gereken önemli kurallar var. Bu tür platformlar insanların eğlenmek için değil alışveriş yapmak için vakit geçireceği alanlardır. İnsanlara bir ürünü satmak çok da basit değildir. Bir çok rakibiniz var. Hangi firma daha çok güven veriyorsa müşteri alışveriş hakkını onun için kullanacaktır. Müşterilere güven vermek için bir çok kriter vardır. Bunların başlıcaları kullanımı basit, kaliteli ve hızlı bir internet sitesi. Firmanıza ulaşılabilecek bir mail adresi, açık adres ve çağrı merkezi numarasıdır. Çağrı merkezi konusu çok önemli. Güven konusunu aştıktan sonra gelelim ürünlere. Bir ürünü satmak için onu iyi pazarlamalı tıpkı mağazadaki gibi sunup önermelisiniz. Peki bu nasıl mümkün olacak? Ürünlerinizin resimlerini bir ya da iki açıdan sunamktansa 4 açıdan sunmak her zaman daha mantıklı olacaktır. Bunun dışında o ürünle alakalı tanıtım videosu çekmeniz ve daha derin olarak ilgili sayfada ürünle ilgili açıklamalar yazmanız sizi her konuda (SEO ve Satış) rakiplerinizin bir adım önüne tutacaktır.

Bir blog sitesiyle bir e-ticaret sitesine yapılacak seo çalışmaları asla aynı olay değildir. Arama motorlarının istemiş olduğu kriterler aynı olsa da iki oluşumunda ziyaretçiyi sitede tutması için izlemiş oldukları stratejiler farklıdır. Biri çok güzel bir ürün ile biri çok güzel bir makale ile kullanıcıyı sitede tutar. Ortak olan tek şey ortalama ziyaretçi süresidir. Bunu ne kadar uzun süreye çıkarabilirseniz o kadar başarılı olursunuz. Çünkü google bu değere çok önem verir. Ziyaretçi girdi ama hemen çıktı. O zaman sen o ziyaretçine hiç bir şey veremiyorsun. Kullanıcıları sitelerimizde tutmak artık en önemli faktör.

E Ticaret sitelerine uygulanacak SEO çalışmalarında dijital pazarlamayı aktif olarak kullanmanız büyük fayda sağlayacaktır. Nedir bu pazarlama kanalları? Sosyal medya, e-mail pazarlaması, mobil pazarlama, affiliate marketing, adwords. Bu kanallar ile doğal bir trafik alacağınızdan dolayı düzgün optimize edilen sitenizin başarıya ulaşması kaçınılmazdır.