Arama Motorunun Şifresini Çözüyoruz: Etkili Bir Başlangıç İçin 5 Yol

Bu yazımızda Arama Motoru Sonuçlarını ve Akıllı Anahtar Kelime araştırmasını kullanmanın beş yolunu anlatacağız. Bu 5 yol daha yüksek sıralamalar için hedefler belirlenmesine yardımcı olur.

 

 

Dijital pazarlamacılar olarak, arama motorlarını; amaç, uzantı ve yetkilerine göre arama sonuçlarını doğru şekilde kategorize etmek ve öncelik vermek için kullanıyoruz. Esasen, dijital pazarlamanın başarılı olması için, o arama motorlarının kullanıcıların aradıklarını ve arama motorlarının kullanıcı için en iyi sonuçları sağlaması gerekmektedir.

Dilbilim alanında, kelimeler ve ifadeler amaç ve uzantılardan oluşur. Amaç, bir kelimenin veya cümlenin anlamsal anlamını, uzantıları ise bu ifadenin atfedilebileceği nesneleri ifade eder.

Örneğin, “çorap” kelimesinin amacı, ayaklarımızda giydiğimiz bir giysi parçasını ifade etmektir. Bu terimin uzatılması, erkek çorapları, bayan çorapları, yüksek çoraplar, ayak bileği çorapları, mavi çoraplar ve daha fazlası dâhil olmak üzere çorapların çoklu özelliklerini ve kategorilerini tanımlamak için kullanılabilir.

Arama Motoru Optimizasyonu da tıpkı bunun gibidir. Bunun için doğru sonuçların kategorize edilmesini sağlamak, belirli bir arama hakkında en iyi bilgiliyi elde etmek için muazzam miktarda veri gerekmektedir. Örneğin, “Apple” kelimesi gibi. Eğer bu senaryoya eş ses uygularsak, arama motorlarının Apple markası ve meyve olan elma arasındaki sınırı belirlemeye, seçmeye ve çıkarmaya zorlandığını görebiliriz.

Bir Google Reklamları arama hacmiyle 10.000 ile 100.000 arasında arama terimini “Etkileşimli Köpek Oyuncakları” olarak test edelim.

 

 

Arama motorları, bu sonuçları İnternet’teki içeriklere bazı analizler uygulamak, ürün listeleme reklamı platformundan verileri ayıklamak ve hatta rakiplerinin Google Reklamları teklifi için reklam metni olarak hangi rekabeti kullandıklarını incelemek de dâhil olmak üzere bir dizi farklı yoldan seçer.

Anahtar kelimeler, kullanıcıların aradıklarını bize bildirir, ancak arama sonuçları ve tıklama verileri, kullanıcıların ne bulduklarını gösterir.

Açıkçası, “interaktif köpek oyuncakları” aramasının yüksek hacimli bir arama terimi olduğunu biliyoruz, ancak bu gerçekten kullanıcıların ne istediğine dair bir fikir vermemektedir. Bu sayfanın sonuçlarına bakarsak, en iyi köpek oyuncaklarının bir listesini görürüz, bir ürün listesi değil, bir numaralı sonuç listesi.

Peki optimizasyonun faydası nedir?        

Daha alakalı sonuçlar sunarak organik SERP sonuçlarıyla hareket etmenizi sağlamak

Reklamlarımızın tıklama oranını (TO) artırmak

Sitemize iniş yapan kişiler için amaçlarını yerine getirerek daha fazla sayfa içi dönüşüm sağlamak

Bu düşünceyle, genel dijital pazarlama performansımızı iyileştirmek için arama amacına yönelik daha fazla veri elde etmek için beş stratejiyi özetlemek istiyorum.

Etkili Bir Başlangıç İçin 5 Yol


  • 1.Anahtar Kelime Araştırması İle Başlayın

  • Genel olarak, anahtar kelime öbekleri dört amaç türü içerir:

    Bilgilendirici.  (Nasıl, ne, ne zaman, nerede ve neden)

    İşlem (Alım ve satım)

    Ticari (Yol tarifleri, yorumlar, mağaza saatleri)

    Seyir (Markalı ve sayfa / URL’ye özel)

    Organik SEO için, sayfalarınızın şu anda sıralandığı anahtar kelimelerin bir listesini çıkarmak için Deep Crawl veya Screaming Frog gibi bir araç kullanarak mevcut sitenizin bir taranmasını çıkarın.

    Rakip araştırmasını ve sitenizin sıralanmasını istediğiniz anahtar kelimeler listesini oluşturmak için yukarıda listelenen araçları kullanın. En iyi sonucu elde etmek için hangi stratejinin kullanılması gerektiğini belirlemek amacıyla bunları segmentlere ayırın.

    Örneğin, “nasıl”, “rehber” ve “ipuçları” terimleri içeren anahtar kelimeler açık bir şekilde bilgilendirici bir blog gönderisine duyulan ihtiyacı işaret eder.

    Tıklama başına ödeme (TBM) kampanyaları, genellikle, “satın al”, “sat”, “kirala” veya “alıntı” gibi terimleri içeren, Google Anahtar Kelime Planlayıcı gibi araçlardan elde edilen geniş çaplı anahtar kelimelere dayanır.


  • 2. SERP’lerden (Arama Motoru Sonuçlar Sayfası) Veri Ayıklayın

  • Daha önce belirtildiği gibi, anahtar kelime öbekleri her zaman amacını kolayca tanımlayamaz. Daha fazla analiz için arama motorlarını avantajını kullanın.

    Anahtar kelimeleri listenizi Gizli modda bir Google aramasıyla çalıştırın. Önbelleğinizi temizlediğinizden emin olun, böylece tarafsız arama sonuçları alabilirsiniz. Benzer anahtar kelime gruplarına ait sonuçları analiz etmek, belirli sayfaların neden başkalarını dışarıda bıraktığını anlamanıza yardımcı olabilir. Ayrıca arama motorlarının arama amacına en uygun gördüğü şeyleri de gösterecektir.

    Bu bilgileri akılda tutarak, kullanıcıların bir satın alma işlemi yapıp yapmayacağını veya daha fazla araştırma yapıp yapmadığını görmek için bu anahtar kelimeleri analiz edebilirsiniz.


  • 3.Dönüşüm Miktarının Değerlendirilmesi

  • Google Arama Konsoluna (GSC) giriş yapın ve aktif kitleye sahip en üst düzey Url’lerinizin TO’SINI kontrol etmek için sayfalara göre filtreleyin. Bu rakam, URL’NİZİN, başlık etiketinizin ve meta tanımınızın belirli bir arama için kullanıcı isteğini karşılanıp karşılanmadığına dair fikir verecektir.

    • Bunun aynı zamanda, kullanıcı isteğiyle eşleşmesi için zengin snippet’lerinizdeki tam eşlemeli anahtar kelimeleri dâhil etmek için gerekli olan ihtiyacı da size sağlar.
    • Kullanıcılar, bu anahtar kelime terimlerini veya kelime öbeklerini zengin snippet’lerde etkin bir şekilde arar.
    • Dinamik SERP’ler, bu tam eşlemeli anahtar kelime terimlerini barındıran içeriğinizden cümleler çeker.

    Herhangi bir gösterim oluşturmayan sayfaları gördüğünüzde, geri dönüp anahtar kelime stratejinizi güncellemeniz veya rakiplerin kullanıcı istekleriyle nasıl karşılık bulduklarını görmek için rekabetçi analizlerden faydalanmanız gerekir.

    Ayrıca, Google ve Bing analizinde ki kullanıcı davranış akışınızı, site kullanıcılarınızın hangi öğelerle ilgilendiğini bulduktan sonra değerlendirmelisiniz. Amacınızı karşılayan ve işletmeniz için bazı gelirlerle sonuçlanan dönüşüm optimizasyon stratejilerini uygulamak için oturum sürelerini, hemen çıkma oranlarını ve izleme kodunuzu analiz edin.

    Analizde, satış sayfalarının genellikle geniş kuyruk aramaları ve daha fazla dönüşüm için daha fazla tıklama toplaması gerektiğini fark edeceksiniz. Kapak tarafında, bilgilendirme içeriği sayfaları, uzun kuyruk sorguları için daha fazla tıklama toplamalı ve bazen daha yüksek sıçrama oranları ile daha uzun oturum sürelerine sahip olmalıdır.

     

     

     


  • 4.Rakiplerin Google Reklam tekliflerini izleyin

  • Rakiplerin hangi kampanya fikirleriyle ilerlediği bilgileri bulmak için rakiplerin hangi alanda nasıl teklif verdiklerini görmek için SEMrush ve SpyFu gibi araçlar kullanın.

    Anahtar kelimelerin başlıklarda, açıklamalarda ve CTA’larda nasıl uygulandığını görmek için reklam kopyasını ve açılış sayfalarını analiz edin. Hangi kampanyaların en iyi sonuçları oluşturduğunu görmek için bu anahtar kelimeleri kullanarak kampanyanızın erişimini artırın ve bölünmüş testlerle deneme yapın. Kampanya amacıyla eşleşen reklam metninin daha fazla dönüşüm oluşturduğu ve reklam harcamalarını boşa çıkarmadığını göreceksiniz.


  • 5.Doğal dil aramaları için optimize edin

  • Son olarak, aramaların ardındaki amacın daha iyi anlaşılmasını istiyorsanız, kullanıcılarınıza da bakabilirsiniz. Sesli arama yaparken veya forumlarda ve sosyal medya gönderilerinde yorum yazan kullanıcıların kullandıkları dile bakın.

    Bu bilgileri çıkarmak için anketler oluşturun ve sosyal medyada sorular yöneltin.

    Yardım etmek için, ücretli bir içeriğe veya bilgilendirici blog yayınına göre, olabildiğince fazla sayıda kullanıcı sorusunu yanıtlamak için site içi içeriğinizi optimize etmenizi öneririz. Bu, içeriğinizi kullanıcıların ve arama motorlarının amacı ne olursa olsun daha alakalı hale getirecektir.

    Optimize et!

    Dijital pazarlamanın neredeyse her yönü için anahtar kelimeler kullanıyoruz. Yakın zamana kadar, arama motorlarının anlamsal anlamları ve kullanıcı aramalarının ardındaki amacı anlamalarına yardımcı olmak için sinir ağları ve derin öğrenme olanakları mevcut değildi. Sadece sonuçların kullanıcılar için yeterince alakalı olduğunu ummak için bağlantıları ve tam eşlemeli anahtar kelimeleri kullanmaları yeterliydi.

    Arama motorları daha karmaşık hale geldikçe, dijital pazarlamacılar için en iyi sonuçları elde etmenin daha kolay olduğunu tartışacağım. Anahtar kelimeler ve arama motoru sonuçlarında veriler açıktır.

    Bunlar da ilginizi çekebilir

Yorum Yap

Yorum yap

Sipariş Ver
Üye Ol / Giriş Yap