Site Trafiğiniz Aniden Düşerse Kontrol Etmeniz Gereken 5 Şey

1. Sitenizde Yapılan Önemli Değişiklikler
Web sayfasında yaptığınız işlemler çok değişik olabilecektir. Yeniden dizayn etme, taşıma veya içerik temizleme gibi birden çok neden genel olarak trafik değerlerinizin düşmesine sebep olabilecektir. Son günlerde trafik düşüşleri yaşıyorsanız web sayfanızın SEO durumunu göz önünde bulundurmanız gerekebilecektir. Genellikle çok fazla göz ardı edilen hataların indeksleme ve tarama ile ilgili olduğunu düşünmelisiniz.
Öncelikle, Google Search Console mülkünüze gitmeli Tarama > Tarama Hataları bölümüne göz atmalısınız. Burada yer alan grafiği dikkatli bir biçimde inceleyerek saçma farklıklar olup olmadığını kontrol etmelisiniz.
Google Search Console tarafından sunulan bozuk URL ikazlarını izleyebilmek için WebSite Auditor aracından yararlanabilirsiniz. Siteniz için bir proje oluşturmalı ve uygulamanın birkaç saniye içerisinde sitenizi derinlemesine bir biçimde taramasını sağlamalısınız. “All Resources” bölümüne göz atarken “Quick Search” filtresinden faydalanmalı ve “Links to Page” bölümünden saklı olan bozuk linkleri tespit etmelisiniz.
Bir sonraki adımda Google Search Console mülkünüze gitmeli Dizin > Dizin Vaziyeti bölümüne gelerek sitenizin indekse ilave eden site rakamında çok ani düşüşlerin olup olmadığını kontrol etmelisiniz. Burada çok ani düşüşler varsa bu vaziyette bir şeyleri hata sonucu engelleyip engellememiş olduğunuzu kontrol etmelisiniz. WebSite Auditor aracında bir proje oluşturarak “All Resources” bölümünde yer alan “Robots Instructions” sütununa göz atarak robots.txt dosyasında yer alan komutları gözden geçirmelisiniz.

2. Manuel Arama Motoru Yaptırımları
Google’ın site yöneticisi kalite rehberindeki kaideleri ihlal ettiyseniz ve Google’ın çalışanları tarafından yakalanmış olabilirsiniz. Bu vaziyette Google Search Console mülkünüzün içerisinde Arama Trafiği > Manuel Eylemler bölümünde bir bildirim bulabilirsiniz. Siteniz için hatalı değerlendirilme yapıldığına inanıyorsanız Google’a yine değerlendirme talebi gönderebilirsiniz. Kendi kontrolünüz dışında gelişen vaziyetlerden dolayı almış olduğunuz cezalardan kurtulmak çoğunlukla kolay olmaktadır.

3. Google Algoritma Güncellemesi
Google hız kesmeden gelişmeye devam etmektedir. Belirli aralıklarla bir şeyleri yine tertip etmekte veya yeni şeyler çıkarmaktadır. Trafik düşüşleri yeni çıkan bir aktüellemeden sonra yaşanmışsa bu vaziyette algoritmanın gazabına uğramış olabilirsiniz.
Yeni temel aktüellemeler SEO haberi yazan ve paylaşan her yerde kolayca bulunabilmektedir. Bu yüzden yeni bir büyük aktüelleme geldiğinde neyin ne olduğundan hatıranda haberdar olabilirsiniz.
Niş odaklı olan ve çok az tesiri olan aktüellemeler ile ilgili çok fazla bilgi edinme bahtınız olmayabilir. Bu vaziyette arama motoru netice sayfasındaki vaziyetinizi gözden geçirmeniz gerekecektir. Arama motoru netice sayfası geçmişinizde çok fazla iniş ve çıkış varsa algoritma aktüellemesi sizi etkilemiş demektir. Bunun için Rank Tracker aracından yararlanabilirsiniz. Rank Tracker aracında “Rank Tacking” modülüne gittikçe burada “SERP Analysis” bölümüne geçiş yapmalı ve “Record SERP Veri” seçeneğine basmalısınız. Araç anahtar kelimeleriniz için en iyi 30 sayfayı listeleyecek, onların sıralamasını kontrol edecek ve “SERP History” tablosundaki hesaplamaları gösterecektir.
“Fluctuation Graph” anahtar kelimeler için yaşadığınız dalgalanmaları görmenizi sağlayacaktır. “SERP History” tablosu ise geri tasarıya düşmüş URL’leri gösterecek ve size daha fazla ve daha meblağlı tahlil yapma olanağı sunacaktır.

4. Değerli Link Kayıpları
Link kaybetmek sitenizin görünürlüğünü ve trafik miktarını etkileyecektir. Bilhassa sitenizin çok fazla linki yoksa bu vaziyetle daha sık karşı karşıya kalabilirsiniz. Trafik düşüşleri anahtar kelimelerin ve sayfaların büyük bir bölümünü etkilemişse link profilinizde ehemmiyetli farklıklar yaşanmış olabilir. SEO SpyGlass aracını kullanarak “Summary” bölümünden “Backlink Progress” grafiğini inceleyebilirsiniz.
Bu noktadan sonra “Backlinks” bölümünde yer alan “Update Backlinks” seçeneğini tıklayarak verileri aktüelleyip linkleri gerçek vakitli olarak izleyebilirsiniz. “Last Found date” bölümünde yer alan tarihler linklerin son görüldükleri vakitleri gösterecektir.

5. Rakip ve Arama Motoru Sonuç Sayfası Değişiklikleri
Trafik düşüşleri vasati düzeyden üstteyse veya spesifik bir anahtar kelimeden kaynaklanıyorsa bir takım sayfalarınız arama motoru netice sayfasında geri tasarıya düşebilecektir. Bu konuda araştırma yapabilmek için Rank Tracker aracında yer alan “SERP History” sekmesine göz atmalısınız. Burada bir takım aramalar için bilgi grafiği, öne çıkarılmış snippet ve yanıt kutuları için sonuçlar bulunduğunu görebilirsiniz. Bu vaziyette 1. sırayı değil 0. sırayı amaçlamaya başlamanız gerekmektedir.
Sıralamaları ve trafiği bir rakibinize kaptırmanız vaziyetinde ters mühendislik yaparak geriye düştüğünüz sıralamaları belirlemeye çalışmalısınız. Sayfaların mobil için uyumlu olduğundan emin olmalısınız. Muhtevası yenilemeye çalışmalı ve yeni linkler ele geçirmek için gayret göstermelisiniz. Belki çeşitli biçimlendirmeler kullanarak arama motoru sonuç sayfasından ele geçireceğiniz tıklama miktarını yükseltmeyi tecrübe edebilirsiniz. Zayıf istikametlerinizi güçlendirmeyi düşünerek hareket etmelisiniz.
Son olarak trafik kaybınızın sebebi rakibin TBÖ kampanyası oluşturmuş olması olabilecektir. Yüksek sıralamaya sahip olduğunuz anahtar kelimeler için reklam önerileri vererek rakibiniz arama motoru netice sayfasında ön tasarıya çıkmaya çalışıyor olabilecektir. Bu vaziyette şayet mevzubahis anahtar kelimeler çok ehemmiyetliyse rakibinizin üstünde bulunabilmek için anahtar kelimelere daha yüksek öneri vermeyi düşünebilirsiniz.

Yorum Yap

Yorum yap

Hemen Ara
WhatsApp